Familiedag for værktøjsfirmaet Würths loyale kunder
Opgaven
Med ønsket om at fastholde Würths loyale håndværkerkunder, blev vi hyret til at lave en såkaldt familiedag. Formålet med disse events var at få landets håndværkere til at foretrække at købe værktøj ved Würth – med et smil på læben.
Udførelsen
Værktøjsfirmaet inviterede deres kunder og disses familier til en hyggelig dag med forskellige aktiviteter, musik, mad og underholdning.
Firmaets røde farve og smileyer blev derfor omdrejningspunktet for eventens visuelle kommunikation, da sloganet var ”med et smil på læben”.
Programmet for dagene blev sammensat, så der var noget for enhver smag og for alle aldre. Shane Brox, kendt fra DRs program Shanes Verden, var sammen med sangerinden Alberte hovedattraktionerne. Men det var ikke kun koncerten med de velkendte børnesange og værkstedet for byggeri af kreative fuglehuse, der trak kunder til butikken. Det velassorterede frugt- og grøntværksted bød til kreativ leg, da frugter og grøntsager blev samlet med firmaets værktøj, søm og skruer.
Der var med andre ord; underholdning, hyggelige lounge-miljøer, mad og drikke og selvfølgelig plads til kvalitetstid med familien. Fremmødet var stort og markedsføringstiltaget en succes.